Uczestnicy 119 Maratonu Bostońskiego - najstarszego corocznie organizowanego biegu tego typu na świecie.
Uczestnicy 119 Maratonu Bostońskiego – najstarszego corocznie organizowanego biegu tego typu na świecie.

Jogging jest to forma truchtu lub biegu w wolnym tempie. Głównym jego celem jest poprawa sprawności i wydolności fizycznej bez nadmiernego wysiłku. Za jogging uważa się bieg z prędkością 7-9 km/h. Służy utrzymaniu dobrej kondycji rytmicznej. Jogging może być stosowany jako rozgrzewka poprzedzająca następny trening lub wyścig. Stosują go sportowcy do utrzymania swojej kondycji. Według badań jogging jest skuteczny w zwiększaniu ludzkiej żywotności i zmniejszaniu efektu starzenia, z korzyścią dla układu sercowo-naczyniowego. Jogging jest przydatny do zwalczania otyłości i zachowania zdrowia.

Dzięki bieganiu zmniejszamy ryzyko zachorowań na:

  • Chorobę wieńcową
  • Miażdżycę
  • Zawał serca
  • Udar mózg
  • Cukrzycę

Dzięki bieganiu:

  • Obniżamy ciśnienie tętnicze
  • Pomagamy zrzucić zbędne kilogramy
  • Angażujemy prawie wszystkie grupy mięśniowe – najbardziej pracują mięśnie nóg, ramion, pleców, rąk i brzucha
  • Zmniejszamy napięcia spowodowane stresem
  • Dotleniamy organizm

Co warto wiedzieć zanim zaczniesz biegać?

  • Bieganie obciąża kręgosłup, zwłaszcza jeśli biegamy po twardym podłożu
  • Pogłębia lordozę lędźwiową
  • Nieprawidłowy bieg niesie ryzyko kontuzji – jeżeli nie czujesz się na siłach wybierz inną formę aktywności

Zadbaj o prawidłową technikę biegania:

  • Zadbaj o to aby przed bieganiem dobrze się rozgrzać
  • Długość treningu biegowego dostosuj do swoich możliwości fizycznych
  • Przygotuj właściwe obuwie w zależności do podłoża po którym biegasz
Bieganie / jogging
Tagi:    
"Reflekso" Gabinet Masażu i Refleksologii

Śledź profil Gabinetu "Reflekso" i bądź na bieżąco! Dziękujemy.